أخبار الفنانين

داليا البحيري تهاجم المواطنين المخالفين لحظر التجوال

شنّت الفنانة داليا البحيري، هجوما شديدا على المواطنين المخالفين لحظر التجوال خلال الأيام الجارية لمكافحة انتشار فيروس كورونا المستجد والذي صار خطرا يهدد جميع أنحاء العالم.

داليا البحيري: اللي هيقولي العمالة اليومية هضربه بالشبشب على بوقه

نشرت الفنانة داليا البحيري، تدوينة عبر حسابها الشخصي على موقع التواصل الاجتماعي فيس بوك ” مبقاش أنا محبوسة في البيت أنا وأهلي داخلين على 36 يوم وزينا ناس محترمة كتير، ولو لا قدر الله حد فينا تعب مانلاقيش سرير في مستشفى عشان واحد حيوان كان مقضيها خروج بيتفسح ولا كان على باله اللي احنا فيه”.

داليا البحيري تناشد السيسي بتطبيق الحظر الكامل

ناشدت داليا البحيري، الرئيس عبد الفتاح السيسي، مطالبة بضرورة تطبيق الحظر الكامل خلال الأيام المقبلة.

وأضافت خلال نفس التدوينة ” حظر كامل يا ريس لو سمحت أرجوك، واللي حيقولي العمالة اليومية حديله بالشبشب على بوقه أنا فاض بيا! أولا معظم المؤسسات الخيرية -وبقول معظم مش كل- بدأوا يشحتوا عليهم من قبل ما رمضان يبدأ، فمحدش يقولي مش حيلاقوا يأكلوا، وكتير منهم بنتحايل عليهم يشتغلوا أصلا طول السنة! خلينا صادقين مع نفسنا شوية كدة والنبي! واللي بيشتغلوا في مصانع على عيني وراسي يتعملهم إقامة داخل محل عملهم! غير كدة احنا رايحين في داهية”.

أحمد أشرف

أحمد أشرف مصطفى صحفي مصري ، حاصل على ليسانس آداب قسم اللغة العربية بجامعة القاهرة بتقدير جيد ، عملت كصحفي ومحرر رياصي بالعديد من الصحف والمواقع المصرية ، حصلت على العديد من الدورات التدريبية لتعليم مهارات الصحافة والتحرير الصحفي .

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى