اخر الاخبارلايف

شاهد|ماذا قالت سالي عبد السلام عن منه جبران..وتفجر مفاجأة حول واقعة تحرش التجمع

دشن عدد من الداعمين لفتاة واقعة تحرش التجمع منه جبران هاشتاجا تصدر قائمة الترند فى مصر عبر السوشيال ميديا بعنوان “أدعم منة جبران” مقتربا من 10 آلاف تغريدة بعد ساعات قليلة من تدشينه، وشارك فيه عدد من مشاهير الإعلام مثل الإعلامية سالى عبد السلام.

حيث نشرت سالى عبد السلام صورة مع منة، وقالت عنها: “مع منة جبران🤗اللى اكتشفت انها بنت منطقتى، أجدع بنت فى مصر،🤗عيدى واخرجى واتبسطى، انتى الصح، انتى على حق”.

وأوضحت سالى: “منة اترفدت من شغلها، عيلتها قالتلها اسكتى وفى منهم قاطعها وهى يتيمة الأب، أعز صاحبة ليها قالتلها امسحى صورى من عندك وقاطعتها، منة مامتها منعتها من الخروج وأنا استأذنتها تنزل معايا، بعد الفيديو مشيت منة ودخلت سوبر ماركت وفضل المتحرش واقف وفى الأخر نزل كلمها يقولى تعالى نشرب كوفى، وكأنه عادى فى بلدنا أى حد يكلمنى وأنا ماشيه لوحدى، ولما صورته ونزلت الفيديو للأسف بنات دافعت عنه عشان عربيته غالية وأشباه رجال بيقولوا مشتمهاش أو قالها حاجة خارجة”.

وتابعت سالى: “للأسف نسينا الأخلاق، عاداتنا وتقاليدنا على أهل بيتنا بس، يقولك أمى وأختى لأ.. وإحنا عادى ملناش حق ولا حرية نعيش فى أمان، الساكت عن الحق شيطان أخرس، اجبروا بخاطر الناس ربنا يجبر بخاطركم، الخير فينا إلى يوم الدين، والله ما عرفت أعيد بسبب تعبى، بس مش هسيب حد مظلوم يتحول لجانى”.

واستكملت: “الله الغنى عن شهرة وفولورز مش بيقولوا ولا بينصروا الحق، كنت اشتريت من زمان أحسن متابعين، الله الغنى عن حد هيؤذينى بعد كده، من فضلك متقولش رأيك إلا لما تقيس موقف على أهل بيتك، المتحرش القذر فى ناس فى المجتمع عملته نجم وبيعمل فيديوهات وبيسف على الموضوع، لو انتى تقبلى تنزلى مع حد متعرفيهوش احنا لأ، فى بنات اتربت وجدعة و بـ100 ست من السهلين الرخاص اللى بيدافعوا عن باطل وعايزين يرخصونا كلنا، حسبى الله ونعم الوكيل”.

ياسمين شرف

ياسمين شرف حاصلة على بكالوريوس إعلام جامعة القاهرة تقدير جيد جدا .. أعمل صحفية بقسم التحقيقات في جريدة تحيا مصر ، أهوى كتابة الروايات والرسم .

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى