فن و مشاهير

رضا حامد: “بيطلبوني في شغل مقابل 60 ألف جنيه ويدوا البطل 10 ملايين فهل دا عدل؟”

حل الفنان رضا حامد، ضيف برنامج “نص الكلام” الذي تقدمه الإعلامية راغدة شلهوب، عبر شاشة قناة النهار، وتحدث خلال الحلقة عن العديد من الأسرار الفنية.

وقال رضا حامد: “”المنتجين والفنانين بيكونوا شلل وبيشغلوا بعض ويستفيدوا من بعضهم، وأنا مليش دعوة بالحاجات دي”.

وتابع: “مرة حد طلبني وقالي تاخد كام قولتله أخر مرة أخدت 120 ألف، قالي لا خليها 60 أو 50 ألف، ويدوا للبطل 10 ملايين، ويدوني 100 ألف، هل دا عدل؟”.

وأضاف: “آخر عمل ليا كان الفنان حسن الرداد هو البطل والشركة المنتجة رفضت عملي، وضغط عليهم وجعل أجري 100 ألف جنيه بسبب تدخله، وبعد كدا تدخل ومعرفش يجبني أصلا فباظت العملية”.

وأوضح : “مقدرش أجرح الأستاذ عادل إمام إطلاقًا، ولم أقل عليه إلا أنه رمز من رموز الفن الشامخ، ورجل رحلته عظيمة، ويكاد يكون هرم محصلش في الفن”، معقبًا: “قولت هذا الكلام، وعندما قولت موقف حدث بيني وبينه أبقى راجل وحش؟!”.

وأردف: “عملت تسجيل قبل ذلك وتحدثت، الحتة دي عاجباهم وبيقعدوا يدقوا عليها، لكني قولت يا جماعة، الأستاذ عادل نجم كبير جدًا، ومن حقه يحافظ على نجوميته بالطريقة التي يراها، هو شايف إن رضا حامد هيعمله قلق شوية، يبقى مع السلامة بقى، خلاص ده حقه”.

واستكمل: “عادل إمام هيخاف حد ينور قدامه؟ هو أصلًا منور، هيخاف من إيه؟”، ليرد رضا حامد: “ده منور جامد جدًا، أنا معرفش، دي تركيبة هو متعود عليها منذ صغره ويحافظ عليها، وبالتالي هو لديه إحساس بأن هذا ما يجعله محط أنظار الجميع”.

وأشار: “اشتغلت مع النجم  سمير غانم، كان بيقولي حاجات، الفرق بينه وبين عادل إمام فظيع، بيخليني أعمل إللي أنا عايزه ويزودني، لكن أستاذ عادل إمام فيه حاجات محددة متفقين عليها ويجب أن ننفذها”.

اقرأ أيضًا: قرار قضائي عاجل بشأن طليق البلوجر هدير عاطف

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى