فن و مشاهير

إعلامية شهيرة تهاجم إيناس الدغيدي بعد تصريحاتها عن تجربة المساكنة

هاجمت الإعلامية أميرة بدر، المخرجة إيناس الدغيدي بعد تصريحاتها بخوض تجربة المساكنة مع زوجها لمدة 9 سنوات قبل الزواج.

وقالت أميرة بدر خلال برنامج «خلاصة الكلام»، المذاع عبر شاشة النهار: «إيناس الدغيدي أنا بحبك وبحترمك لكن الكلام اللي قولتيه جرح الناس كلها والأسر اللي بتتفرج والشباب والأطفال».

وأضافت: «إيناس الدغيدي قالت إنها جربت المساكنة لمدة 9 سنوات، وبعد كدة اتجوزت جوزها، كل واحد عمل حاجة يخليها لنفسه، أنا كمشاهد إيه اللي يهمني إني أعرف معلومة زي دي؟».

وأشارت إلى أنه «لو الواحد عمل حاجة غلط مش لازم أطلع أقول وأجاهر ناس كتير اتضايقت.. إحنا عندنا كيان كبير نتشرف بيه ونحترمه وهو الأزهر الشريف، طلع بيان من 3 سنين بيرد على حضرتك».

وتابعت: «الأزهر نزل بيان بخصوص مصطلح المساكنة وهو مصطلح غير موجود وسماه بالمسمى الصح أنه زنا، وده أقوى رد على أي حد هيطلع يقول المصطلح ده مش موجود أصلا».

اختتمت: «الوجوه الاجتماعية المعروفة خلي بالكم من كلاكم لأن السوشيال ميديا بقت في ايد الجميع، ولادنا بيتفرجوا عليها، أنا محبش ولادي يشوفوا أو أو يعرفوا حاجة زي كده، إحنا متمسكين بديننا وعاداتنا وتقاليدنا وعدم تفكك الأسرة».

جديرًا بالذكر أن المخرجة إيناس الدغيدي قالت خلال لقائها في برنامج «القرار» من تقديم نادية الزعبي عبر قناة «الغد»: «عشت المساكنة مع جوزي قبل ما أتجوزه قعدت 9 سنين بحبه، مش فاكرة عيشت المساكنة كام سنة لأن الموضوع من زمان» وأكدت إيناس الدغيدي أنها لم تخض تجربة الزواج العرفي من قبل.

اقرأ أيضًا:

هذه الطفلة أصبحت أجمل وأشهر فنانة حسناء حاليًا وزوجها نجم كبير.. من هي

في ذكرى ميلادها| ماذا وجدوا اسفل غرفة رجاء الجداوي.. ومفاجأة عن ثروتها

ياسمين شرف

ياسمين شرف حاصلة على بكالوريوس إعلام جامعة القاهرة تقدير جيد جدا .. أعمل صحفية بقسم التحقيقات في جريدة تحيا مصر ، أهوى كتابة الروايات والرسم .

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى