بترقيها.. والدة المخرج محمد سامي تتحدث لأول مرة عن علاقتها بـ زوجة ابنها مي عمر

تحدثت النائبة صبورة السيد عن ابنتها الفنانة الشابة ريم سامي وزوجها محمد المغازي بعد حفل زفافها مؤخرًا، وكذلك تحدثت عن زوجة ابنها مي عمر وكيف ترقيهما من الحسد.

وعن علاقتها بابنتها ريم سامي قالت: ريم كانت مالية علينا البيت وكانت دلوعة البيت وأخدت النصيب الأكبر من الدلع في البيت مع إنها مسؤولة، ومحمد سامي دلعها وكان بيحس إنها بنته مش أخته، وباباها بعد ما أتجوزت كل ما يكلمها يعيط لكن أنا متماسكة شوية ومفتقداها جدا لأنها طيبة وحنونة وهادية ونسمة في البيت، وهي وباباها قصة تانية وإحساسهم ببعض غريب.

كما تحدثت الفنانة ريم سامي خلال مداخلة هاتفية عن علاقتها بوالدتها، وقالت: علمتنا كل حاجة هي قدوة كبيرة لأي ست نفسي لما أكبر أبقى زيها هي ست قوية وحنينة وعندها شخصية مختلفة ساعات ببص ليها وأقول إزاي مجمعة الحاجات دي في شخص واحد، وحنينة على ولادها وعارفة مشاكلهم ونفسي لما أخلف أكون صاحبة لأولادي زي ما هي صاحبتنا.

وأضافت ريم سامي: هي عمرها ما زعقت لي ودايمًا لما أعمل حاجة تكلمني براحة وتفهمني الصح والغلط براحة وتشجعني علشان أكون أحسن وعاوزانا كلنا ناجحين، وتاني يوم خلصت جامعة لقيتها بتصحيني الساعة 7 الصبح بتقولي يلا فيه شغل أنا معنديش بنات تقعد في البيت ونزلت اشتغلت معاها وعلمتني كل حاجة ومحدش ليه فضل عليا في حياتي قدها وهي ووالدي.

وكشفت ريم سامي نصيحة والدتها لها قبل الزواج: قالت لي متجيش تحكي لي حاجة لو اتخانقتوا عشان أنا ممكن أشيل منه لكن إنتي هتصالحيه عادي، ودايما تقول لي الست شاطرة لازم تبقى شاطرة في كل حاجة، في بيتها وشغلها ناجحة مع جوزها وأولادها وهي كده عرفت تنجح في كل حاجة.

ومن جانبها ردت، صبورة السيد ووجهت رسالتها لابنتها قائلة: ربنا يسعدكم إنتي جبتي ليا ابن جديد جميل ومحترم وطيب زيك وربنا يرزقكم بالذرية الصالحة ويارب كل أيامك هنا وسعادة.

Exit mobile version