«دمعتها قريبة».. عبدالباسط حمودة يكشف عن أغنية أبكت ياسمين عبدالعزيز

روى الفنان عبدالباسط حمودة موقفا بكت فيه الفنانة ياسمين عبدالعزيز بعد أن غنى لها إحدى الأغاني أثناء تصويرهما حملة دعائية.

عبدالباسط حمودة يكشف عن أغنية تسببت في بكاء ياسمين عبدالعزيز

قال عبدالباسط حمودة خلال لقائه مع الإعلامية منى الشاذلي في برنامج «معكم»: «ياسمين عبدالعزيز دمعتها قريبة أوي.. كنت بغني أغنية فين عمري لقيت دموعها نزلت لوحدها، قولتلها إحنا جايين نضحك ولا نعيط».

جزء من كلمات أغنية «فين عمري» لـ عبدالباسط حمودة

قولي قولوا قولي قولوا

فين عمري

فين قلبي

فين عمرى اللي انت خدتوا وسيبتني حيران

فين قلبي اللي انت بيعته وسيبتني تعبان

مين اللي باع والى اشترى ومين الى خان

مين اللي ضيع عمرنا قبل الأوان

انت اللي بايع مش انا

وانت اللي ضيع عمرنا

مين اللي باع والى اشترى ومين اللي خان

مين اللي ضيع عمرنا قبل الأوان

وقال عبدالباسط حمودة خلال لقائه مع الإعلامية منى الشاذلي في برنامج «معكم»: «أنا اتمرمغت في التراب من الضحك في الكواليس مع ياسمين عبدالعزيز.. واللي وصلني ليها أحمد العوضي مع إنهم منفصلين بس ربنا يهدي الأحوال».

أضاف: «قالت لي يا أبويا أنا طلبتك أنت في الإعلان والمسرحية»، موضحًا أنها كانت تغني معه دائما في الكواليس بطريقة طريفة وكوميدية.

في سياق آخر قال المطرب الشعبي عبدالباسط حمودة، إنه ابن منطقة الدرب الأحمر، وواجه العديد من الصعوبات في حياتى هو وعدوية وكتوت، كما كشف عن قيمة اجره في الأفراح.

وأضاف عبدالباسط حمودة خلال لقائه ببرنامج «معكم» الذي تقدمه الإعلامية منى الشاذلي: «أنا وأحمد عدوية وكتكوت الأمير وماهر العطار شوفنا أصعب أيام في حياتنا، وكنا بنخش الفرح بتاع الناس الأبهة والناس الشعبية الأصيلة».

وتابع: «كنا نخش نغني من الساعة 9 بالليل لحد الساعة 6 الصبح، من حلاوة الفرح ممكن نقعد لـ 8، واليومية أيام ما بدأت كنت باخد ربع جنيه في الفرح».

Exit mobile version