فن و مشاهير

محمد إمام : أنا صاحب أعلى أجر في مصر

تعرض الفنان محمد عادل إمام إلى الكثير من الهجوم، منتقدين أنه لم برث موهبة أبيه الفنية، وأنه مفروض على الوسط الفني، لأنه أبن الزعيم عادل إمام ولا يملك أى موهبة .

محمد إمام : أنا صاحب أعلى أجر في مصر

فقرر أن يرد محمد إمام على منتقديه، فقال : ” شيء مش سهل إن الواحد يثبت نفسه في نفس مجال أبوه.. خصوصا لو الأب مش بس ناجح لا ده كمان عدى مرحلة النجاح ووصل لمكانة ما حدش غيرُه وصلها”.

 

وأضاف “محمد”، عبر حسابه على “إنستجرام”: “اتهاجمت كتير واتحاربت أكتر.. بس عمري ما ركزت مع أي هجوم أو إحباط.. كان كل حياتي وتركيزي في شغلي.. مجهود كبير في سنين كتير علشان أثبت نفسي في شغلانة بحبها من كل قلبي.. بس جمهورها مش بيرحم وصعب جدًا ابن فنان ينجح فيها.. لحد ما انتوا اللي خليتوا أفلامي من أعلى الإيرادات ومسلسلاتي من أعلى المشاهدات”.

 

 محمد إمام

واختتم كلامه، قائلًا: “شكرًا لكل اللي وقف جنبي وشجعني.. أنتوا السبب بعد فضل ربنا سبحانه وتعالى اني أمضي عقد بأعلى أجر في مصر.. وشكرًا لكل اللي حاربوني.. إنتوا خلتوني أقوى بكتير، فاخلوا بقى موضوع الزعيم على جنب وخلونا نشوف أكل عيشنا.

ويخوض محمد إمام السباق الرمضاني بمسلسله ” هوجان”، من تأليف محمد صلاح العزب، وإخراج شيرين عادل وبطولة محمد إمام، كريم محمود عبد العزيز، عبير صبري، صلاح عبد الله، رياض الخولي، أوس أوس، أسماء أبو اليزيد، وهاجر أحمد.

موضوعات متعلقة :-

منى الشاذلي تشيد بفيلم الممر ..”فخورة بمن أعادوا حكاية حرب الاستنزاف”

 

هناء عادل

صحفية وعضو نقابة الصحفيين ليسانس أداب قسم اعلام تقدير جيد جد ، أعشق قلمي الحر المصداقية هدفي ..بحب الكتابة من صغري .بهتم بالاقتصاد والبورصة ..وبرضو بحب اخبار الفنانين والمشاهير والكتابة عنهم .

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى